tisdag 20 januari 2009

Barack Obama

I dag svär Barack Obama presidenteden och blir den 44:e amerikanska presidenten. Han är den förste färgade presidenten. Jag tycker att det är dags för en förändring. Även om slaveriet avskaffades för länge sedan, är det fortfarande så att många av de färgade i USA har det svårare än de vita. Därför är det bra att Obama blev vald av hela landet. Jag tror att han vann dels på att han är den han är. Hans politik känns fräsch, Det är något nytt. Demokraterna tar över efter republikanerna. Jag tror att amerkianerna var trötta på Bush och ville ha in en ny syn på amerikas styre. Jag hoppas Obama lyckas med allt som han har framför sig. Kriget i Irak, den ekonomiska krisen och allt annat som han kommer att ställas inför.

Ser på installationen på tv nu. Bruce "the boss" Springsteen, som öppet stöttade Obama under hans kampanj, spelar The Rising. Jag gillar.

1 kommentar: